Het openingspercentage van e-mailings verhogen

Als u email marketing structureel toepast in uw online marketing mix dan wilt u wel dat uw mailings daadwerkelijk geopend en gelezen worden. Met een paar slimme technieken kunt u het openingspercentage van uw mailings verbeteren. In dit blog deel ik drie technieken met u die u helpen het openingspercentage van uw mailings structureel te verbeteren.
Om er voor te zorgen dat uw mailings geopend worden zijn er een paar punten belangrijk en dat zijn: De afzender, de onderwerpregel en de pre-header. Ik zal kort uitleggen wat de punten inhouden en hoe u elk punt zo in kunt zetten dat het triggert om uw bericht te lezen.

De afzender

Vul hier de naam en de naam van de organisatie in. Bijvoorbeeld Vincent van Doorn - 30 Knots.nl, vincent[at]30knots.nl. Het invullen van uw persoonlijke naam en naam van de organisatie maakt de mailing persoonlijker en dat is net de kracht van email marketing, namelijk persoonlijk communiceren.

De onderwerpregel van uw e-mailing

De onderwerpregel is een van de meest belangrijke aspecten die bepaalt of uw mailing geopend wordt of niet. Een goede onderwerpregel is een korte krachtige omschrijving van wat de lezer in uw mailing kan verwachten.
Zorg dat uw onderwerpregel niet te lang is. Voor desktop en laptop gebruik maximaal 50 tekens en heeft u veel lezers die uw mailings vanaf een smartphone openen houd de onderwerpregel dan binnen 30 a 35 tekens. Is uw onderwerpregel te lang dan wordt deze bij de meeste mailclients onderbroken waardoor uw onderwerpregel zijn doel mist.

Pre-header

Na de onderwerpregel is de pre-header het eerste wat lezers zien en dit bepaalt samen met de onderwerpregel of lezers uw mail openen en doorlezen. In de meeste mailclients ziet u de pre-header direct achter of onder de onderwerpregel. Belangrijk dus om de pre-header tekst te laten aansluiten op uw onderwerpregel.

Voorbeeld van onderwerpregel en pre-header samen

Onderwerp: Download het whitepaper Pre-header: Download het whitepaper over ??? Onderwerp: Bezoek onze beurs Pre-header: Ontvang xx% vroegboekkorting Door het gebruik van een korte triggerende onderwerpregel aangevuld met een korte pre-header zorgt u er voor dat lezers weten wat ze kunnen verwachten in uw mailing en dit helpt direct om het openingspercentage te verhogen.

Laat een reactie achter

Uw e-mailadres wordt niet getoond.