E-mail marketing en laaghangend fruit
Bijna elk bedrijf heeft wel een klantenbestand en als het goed is, groeit dit klantenbestand en wordt het steeds groter. Wat vaak heel opmerkelijk is dat veel bedrijven het grootste deel van hun marketingbudget en tijd steken in het werven van nieuwe klanten. En het bestaande klantenbestand, juist die klanten waar je al de gunfactor en het vertrouwen van hebt daar gebeurd nauwelijks iets mee. Erg zonde want juist hier is op een makkelijke manier winst te behalen voor veel bedrijven.
Hoe doe je dat? Zul je waarschijnlijk denken. Het antwoord op die vraag is simpel, namelijk door het inzetten van E-mail marketing oftewel het versturen van nieuwsbrieven. Alle klanten in jouw klantenbestand kun je op die manier in één keer effectief bereiken. Je kunt ze met de nieuwsbrief een speciale aanbieding doen, maar ook kun je de nieuwsbrief met een enquête aanvullen. Je krijgt zo beter inzicht in de behoeften van jouw klanten wat de loyaliteit en de band met je bestaande klanten versterkt.
Het inzetten van E-mail marketing als marketingtool in jouw bedrijf werkt zo als laaghangend fruit. Je kunt op die manier makkelijk extra omzet behalen die je anders niet had verkregen. Een ander groot voordeel is dat je de band met je klant ook versterkt doordat je steeds beter weet wat jouw klanten voor behoeften hebben.
Werk jij al actief met nieuwsbrieven? Deel jouw ervaring met ons door een reactie achter te laten in het veld hieronder.