E-mail marketing campagnes voor optimale klantbinding

E-mail marketing campagnesVaak denken mensen bij het inzetten van E-mail marketing aan het versturen van nieuwsbrieven. Dit is een goede mogelijkheid om extra omzet te genereren met je webshop of website en een belangrijke functionaliteit van E-mail marketing software. Maar met de meeste E-mail marketing pakketten kun je nog veel meer.

Met de meeste e-mail marketing pakketten kun je ook campagnes instellen. Een campagne is een serie nieuwsbrieven die geautomatiseerd verstuurd worden naar ontvangers die deze informatie willen lezen. Het downloaden van ons E-mail marketing dashboard voor Google Analytics is hier een voorbeeld van. Iemand geeft aan het dashboard te willen hebben, vult zijn voornaam en mailadres in en ontvangt binnen enkele minuten geautomatiseerd een mail met de link om het E-mail marketing dashboard voor Google Analytics te kunnen downloaden.

E-mail marketing campagnes inzetten

E-mail marketing campagnes kun je voor verschillende doelen bedenken en inzetten. Zo ontvangen klanten die een biertap bestellen bij Biertap-shop.nl een serie van 5 mails verdeeld over een paar weken met daarin tips voor het onderhouden van de biertap, het instellen van de CO2 druk voor het tappen van een goed biertje, een overzicht met biermerken en de bijbehorende bierfustkoppelingen. Dit is allemaal informatie voor onze klanten om ze te helpen meer plezier en gemak te hebben van de biertap.

Klantloyaliteit door e-mail marketingHet leuke is dat je zulke campagnes ook kunt inzetten om vertrouwen te winnen van potentiële klanten. Ben jij bijvoorbeeld een coach dan kun je mensen die jouw site bezoeken aanzetten om tips te ontvangen om bijvoorbeeld gelukkiger of succesvoller te kunnen worden. Je kunt hier dan een serie van bijvoorbeeld drie, vier, vijf of misschien zelfs zes mails aan koppelen die op wekelijkse basis verstuurd worden. Elke week ontvangt iemand informatie om die week mee aan de slag te gaan om succesvoller of gelukkiger te worden. Je bouwt op die manier puur aan het vertrouwen van een potentiële klant en de kans dat die persoon klant bij je wordt neemt aanzienlijk toe.

 

Want zoals je waarschijnlijk al weet kopen mensen pas iets van je als aan de volgende drie voorwaarden is voldaan:

  1. To know
  2. To like
  3. To trust

Potentieel klanten moeten je eerst kennen, ze moeten je aardig vinden en als allerbelangrijkste ze moeten je vertrouwen. Pas als aan deze drie voorwaarden is voldaan zullen mensen iets van je willen kopen.

Met E-mail marketing campagnes heb je het perfecte gereedschap in handen om te werken aan een optimale klantbinding en ook om het vertrouwen te winnen van potentieel klanten omdat je informatie verstuurd op basis van relevantie, namelijk informatie waar iemand in is geïnteresseerd!

Werk jij al met E-mail marketing campagnes en wil je jouw ervaringen delen met ons? Plaats dan een reactie onder dit artikel om jouw ervaringen met ons te delen.

Ben jij benieuwd hoe jij E-mail marketing campagnes kunt inzetten voor jouw business?

Vul je naam, bedrijfsnaam en mailadres in voor een gratis campagne brainstorm!

Bedrijfsnaam
Voornaam
E-mailadres

Laat een reactie achter

Uw e-mailadres wordt niet getoond.